Co v marketingu znamená CLV a k čemu je nápomocné?

Customer Lifetime Value (CLV) lze volně přeložit jako hodnota celoživotního zákazníka. A přesně o tohle se také jedná. Jde o hodnotu, která označuje budoucí zisk z dlouhodobého klienta společnosti za předpokladu, že bude spokojený a bude se vracet. To samozřejmě předpokládá také produkt jako je například spotřební zboží, které si lidé potřebují kupovat opakovaně.

 

Metoda customer lifetime value je jedinečná v tom, že se zaměřuje na budoucí potenciál zákazníka, namísto minulosti. Společnosti touto metrikou sledují přítomnost a soustředí se na budoucnost. Výsledek slouží jako posouzení pro budoucí kampaně, projekty a strategie. Výhodou je, že se odborníci nemusí dívat jen na minulá data, ale mohou se řídit podle budoucího potenciálu.

Restaurace zahrádka zákazník

Využijte CLV tam, kde je to potřeba

Hodnota customer lifetime value se nemusí zdát na první pohled důležitá, ale opak je pravdou. Dokáže totiž hodně ovlivnit způsob rozhodování v mnoha oblastech podnikání a marketingu. Její údaje můžete skvěle využít například u zacílení všech druhů kampaní, při plánování celého byznysu a směřování firmy, během ocenění portfolia, ale také při vytváření nového designu produktů.

 

Teď už vám jistě přijde tato metoda cenná. Základem ale samozřejmě je, abyste její výsledná data využili správně a v oblastech, která to skutečně vyžadují. K tomu vám mohou pomoci odborné agentury (případně freelanceři), kteří s těmito informacemi umí pracovat a zužitkovat je na maximum. Kontaktujte agenturu a nechte (alespoň ze začátku) práci na profesionálech.

Ženy velké nákupy

Jaké přínosy přinesla metoda firmám, které ji již využívají?

Systém kalkulace budoucího zisku se využívá již celá léta a mnoho firem je s ním velmi spokojených. Mezi největší výhody a přínosy, které jim poskytl patří zejména vyšší výnosy ze zacílených kampaní a kompletní profitabilitu společnosti, včetně návratnosti jejich investic do propagace. Slouží také jako nástroj, kterým můžete sníti odchodovost klientů ke konkurenci.