Nachlazení a chřipka – nejčastější virová onemocnění

Antivirové léky a domácí lékárnička našich babiček patří mezi účinné způsoby boje proti chorobám způsobeným viry. Abyste se nemocem vyhnuli, musíte také posílit imunitu svého těla.
nemocná žena
Každý z nás již mnohokrát trpěl nachlazením a pravděpodobně dokonce chytil i chřipku, což je zvláště nebezpečné pro děti a starší lidi. Jak si mnozí lidé myslí, jsou obě tato onemocnění virová, nikoli bakteriální. Infikujeme se navzájem kapičkovou cestou, tj. během kašle a kýchání (patogenní viry se nacházejí v našich slinách a dalších sekrecích).
Tyto typy nemocí jsou velmi nakažlivé, takže se mohou přenést na druhou osobu, i když používají stejné předměty jako infikovaní, například prostřednictvím příborů, ložního prádla, nádobí a jiných předmětů každodenního života. Ještě horší je, že nachlazení může způsobit až 200 různých virů, takže je velmi těžké uniknout. To je důvod, proč je posilování imunity těla tak důležité. Silný imunitní systém nedovolí patogenním mikroorganismům proniknout do našeho těla a nachlazení se nezačne vyvíjet, i když všichni kolem nás kýchají a kašlou.
buňka virus

Jak posílit vaši imunitu?

Správné fungování imunitního systému vyžaduje zavedení několika důležitých a pravidelně používaných principů do našich životů. Co byste měli dělat?
Základem silného a odolného organismu je zdravý životní styl, tj. strava bohatá na čerstvé ovoce a zeleninu a pravidelné sportovní aktivity (nejlépe na čerstvém vzduchu). Je také užitečné zahrnout do vašeho denního menu probiotika, která pečují o střevní flóru a produkty, které přirozeně zvyšují imunitu, např. česnek. Doporučuje se také otužování. Mnoho lidí přehání s oblečením, zejména u malých dětí, což jim brání přirozené odolnosti při nižších teplotách. Pro dospělé je dobrý způsob, jak posílit tělo.
Často také podceňujeme sílu relaxace a odpočinku. Stres, stálé napětí a přepracování pomalu ničí naše tělo. Totéž se děje v případě příliš nedostatečného spánku nebo když jsme fyzicky přetíženi těžkou prací.